tiistai 21. toukokuuta 2019

Poncho ja pusero

Aika on hurahtanut melkoisella vauhdilla tänän kevät talvena. Yleensä minulla on ollut toukokuussa monta valmista sukkaa ja lapasta. Tänä vuonna olen keskittynyt enempi isoihin ja aikaa vieviin töihin. Toki siinä sivussa muutama sukka ja lapanenkin on valmistunut.

Kuten aiemmin jo kirjoitin minulla on pidempään ollut varastossa Novitan Elegia lankaa, joka nyt sai muotoutua ponchoksi ja puseroksi. Novitan Elegia lankaa (väri meri 815) minulla oli kolme kerää. Lanka oli kuitenkin sen verran riittoisaa, että hieman lisää lankaa ostamalla (Novita Elegia väri 872) sain aikaiseksi myös puseron.

 Ponchoon ohjetta olen ottanut Novitan mallista (https://www.novitaknits.com/fi/fi/neuleohjeet/naisen-neulottu-poncho-novita-isoveli-0) "Naisen poncho isoveli langasta". Ohjetta olen kuitenkin muuttanut omaan tarpeeseen sopivammaksi esimerkiksi neulomalla sileää neuletta koko ponchon matkalla. Mielestäni kirjavaan lankaan sopii paremmin sileä neule. Ohjeen Isoveli lanka on paksumpaa, mutta Elegiaan sopii hyvin neulominen paksummilla puikoilla.
Ponchoa olen neulonut 5 mm pyöröpuikoilla. Ponchoon lankaa kului 230 g. 

Ylhäältä alas neulotun puseron mallina on Novitan (https://www.novitaknits.com/fi/fi/neuleohjeet/naisen-neulepusero-novita-alpaca-wool-0) "Naisen neulepusero Novita Alpaca Wool", jota olen taas kerran muokkaillut omaan tarpeeseeni sopivammaksi eli tein sileää neuletta koko puseron ja jatkoin helmaa pidemmäksi vähän tunikan tyyliin. Valitsin mallin sen takia, että pusero neulotaan ylhäältä alas, jolloin voi helmaa neuloa sen pituiseksi kuin lankaa riittää. Tätä puseroa neuloin myös 5 mm kuutiopyöröpuikoilla.Puserosta tuli mielestäni kiva ja lämpöinen. Hiukan on vielä päätteleminen kesken kuten kuvastakin näkyy. Puseroon lankaa kului yhteensä 340 g.
 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti